Nieuws & blogs

‘We hoeven nu niet meer om de computerproblemen heen te werken’

In de dagelijkse drukte van een huisartsenpraktijk kan een soepel werkende IT-omgeving de werkdruk sterk verlichten. Huisartsenpraktijk Korte Geer in Leusden is nog dagelijks blij met de oplossingen van ICTaurus. Praktijkmanager Sandra Rijnders vertelt waarom.

Wat was de oorzaak van de zoektocht naar een nieuwe IT-partner?

“Nadat we in onze praktijk overgingen op Windows 10 ontstonden er veel computerproblemen. Kleine irritaties, zoals etiketprinters die het niet meer deden. Ook waren er meerdere handelingen nodig om iets geprint te krijgen. Onze toenmalige IT-partner – een kleiner computerbedrijf – kreeg niet voor elkaar wat wij wilden en het kostte ons in die tijd te veel tijd en energie. Niets zo vervelend als apparatuur die niet doet wat het moet doen.”

 

Hoe zijn jullie in contact gekomen met ICTaurus?

“Ik heb op een dag de huisartsenpraktijk in mijn woonplaats gevraagd waar zij hun IT hebben uitbesteed en hoe dat bevalt. Zij bleken al jarenlang goede ervaringen te hebben met ICTaurus.”

 

Wat gaf de doorslag in de keuze voor ICTaurus?

“Huisartsenpraktijken zijn een slag apart. Door het medisch beroepsgeheim is het heel belangrijk dat onze databases goed beschermd zijn. Daarbij zijn wij afhankelijk van het inzicht in de digitale medische dossiers. ICTaurus is gespecialiseerd in ICT voor de gezondheidszorg en weet alles van het huisartsinformatiesysteem (HIS). Dat ze aan een half woord genoeg hebben en bovendien makkelijk en snel communiceren, gaf vertrouwen.”

 

Welke oplossingen heeft ICTaurus aangedragen?

“ICTaurus adviseerde ons de beheerdienst Essential Vision & Awareness (EVA). Wat ons daarin aansprak is de preventieve manier van werken. Ze kunnen bijvoorbeeld op afstand onze computers updaten. Nooit meer hinderlijke updates onder werktijd dus! Ook wisten ze alle hardware weer werkend te krijgen en onnodige handelingen te automatiseren. Inmiddels werken we driekwart jaar met ICTaurus en we zijn van plan om ook onze e-mail aan hen uit te besteden.”

 

Hoe werken die oplossingen in de praktijk?

“Vanuit ons HIS kunnen we nu weer makkelijk en zonder extra handelingen printen. Protocollen werden voorheen handmatig op iedere computer gezet, omdat wij geen server hadden. Bij een wijziging moest je dus ook weer alle computers langs. ICTaurus stelde een NAS (Network Attached Storage) voor, waardoor onze computers met elkaar in verbinding staan. Ik werk veel thuis en nam voorheen altijd een usb-stick mee. Nu kan ik gewoon online inloggen. Waarbij de huisartsen en ik, als praktijkmanager, een eigen account hebben waardoor de privacy gewaarborgd blijft. Daarbij kunnen alle medewerkers op iedere werkplek de protocollen inzien en wijzigingen worden automatisch op iedere computer doorgevoerd.”

 

Hoe verliep het contact met ICTaurus tijdens dit project?

“De communicatie was laagdrempelig en prettig. Er zijn in het begin altijd wat kleine kinderziektes, maar alles werd met één belletje geregeld. Als je zoveel computerproblemen hebt gehad als wij, dan is dat een enorme opluchting. ICTaurus heeft bovendien geïnventariseerd welke hardware en software er aanwezig is. Ze geven een seintje als hardware aan vervanging toe is, adviseren over nieuwe aankopen en als je bijvoorbeeld belt over een Microsoft-waarschuwing, dan weet ICTaurus meteen of het voor jou relevant is.”

 

Is dit project naar wens uitgevoerd?

“Absoluut. Het zijn prettige mensen om mee te werken en ze zijn zeer bekwaam. Men is hier zo blij dat we deze stap hebben gezet. Alles werkt naar behoren en heb je een vraag, dan word je met één belletje naar de helpdesk meteen geholpen. Men kan op afstand meekijken op de computer en daardoor meteen zien wat het probleem is! Hebben we behoefte aan een gesprek met onze contactpersoon, dan is dat via een WhatsAppje bovendien snel geregeld.”


Terug
18 aug 2017 Categorie: Actueel